Θεόδωρος Κοκκάλας: Όσοι δεν νοικοκυρευτούν θα κλείσουν

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010


Την πεποίθησή του ότι το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς θα συνεχίσει παρά τις αλλαγές και τις εξελίξεις που θα δρομολογούνται, να στηρίζεται στα παραδοσιακά ασφαλιστικά δίκτυα, εκφράζει σε συνέντευξη του στο "Ασφαλιστικό ΝΑΙ" και το "Nextdeal", ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Victoria κ. Θεόδωρος Κοκκάλας.

Ενα χρόνο μετά την υπογραφή της συμφωνίας με την Τράπεζα Πειραιώς για συνεργασία στο Bancassurance, ο κ. Κοκκάλας αποτιμά τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας, μιλά για την κρίση και την ασφαλιστική αγορά και προειδοποιεί όσους δεν νοικοκυρευτούν ότι δεν θα επιβιώσουν.

Η συνέντευξη του κ. Κοκκάλα έχει ως εξής:

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από την υπογραφή της συμφωνίας συνεργασίας με την Τράπεζα Πειραιώς. Πως θα αποτιμούσατε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα;
Tα αποτελέσματα μέχρι σήμερα είναι αναμφίβολα ενθαρρυντικά και προς τη κατεύθυνση που έχουμε από κοινού με την Τράπεζα Πειραιώς προδιαγράψει. Ήμασταν από την αρχή ιδιαίτερα αισιόδοξοι και αυτό κυρίως γιατί η συνεργασία μας με την Τράπεζα Πειραιώς προϋπήρχε από το 2005 και είχε εν μέρει δοκιμαστεί δίνοντας θετικά σημεία γραφής. Από την άλλη, η τάση ανάπτυξης του bancassurance στην Ελλάδα είναι πολύ ισχυρή και ακολουθεί αυτό που ήδη επιτυχημένα λειτουργεί παγκοσμίως και συνδυάζεται άριστα με το μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης των ασφαλιστικών εργασιών στην Ελλάδα.
Βέβαια, οι παρενέργειες της οικονομικής κρίσης και της ύφεσης επηρεάζουν αρνητικά τη συνολική ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών, όμως σηματοδοτούν και μια αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι στρέφονται σε επιλογές με κύρος, σταθερή αξία και προοπτική. Η VICTORIA και η Τράπεζα Πειραιώς είναι μέσα στις επιλογές τους. Έτσι, μέχρι το τέλος του έτους η παραγωγή που θα προέλθει από τη συνεργασία μας θα αποτελεί ένα πραγματικά σημαντικό κομμάτι της συνολικής μας παραγωγής και ένα πολύ σημαντικότερο στην παραγωγή στους λοιπούς κλάδους, εκτός αυτοκινήτου.
Αποτιμώντας συνολικά τη μέχρι σήμερα συνεργασία μας, μπορώ με σιγουριά να δηλώσω ευχαριστημένος, ιδιαίτερα όταν σκέφτομαι την προσπάθεια που έγινε και από τις δύο μεριές ώστε να ανταποκριθούμε με ταχύτητα στις υψηλές απαιτήσεις μιας τέτοιας προσπάθειας, να βρεθούν βέλτιστες λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και να δρομολογηθούν όλες εκείνες οι ενέργειες που θα δημιουργήσουν ένα κλίμα ανάπτυξης και επιτυχίας. Πιστεύω ότι κάναμε μια καλή αρχή σε όλα επίπεδα και έχουμε δημιουργήσει μια ισχυρή βάση για την επιβεβαίωση όλων μας των προβλέψεων και προσδοκιών.

Η επιτυχία στο bancassurance σημαίνει ενδεχομένως μεγαλύτερη στροφή της εταιρείας προς αυτό το δίκτυο; Πως βλέπει η Victoria και ο μητρικός όμιλος Ergo τα δίκτυα πωλήσεων;
Η ανάπτυξη ενός νέου καναλιού ανάπτυξης εργασιών δεν υποβαθμίζει κατ’ ανάγκη ούτε ναρκοθετεί τα υπόλοιπα δίκτυα διανομής. Πολύ περισσότερο δε όταν μιλάμε για το παραδοσιακό ασφαλιστικό δίκτυο στο οποίο στηρίχτηκε και στηρίζεται η εταιρία μας.
Στο παρελθόν δήλωσα ουκ ολίγες φορές δημόσια την πεποίθηση μου ότι το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς θα συνεχίσει παρά τις αλλαγές και τις εξελίξεις που θα δρομολογούνται, να στηρίζεται στα παραδοσιακά ασφαλιστικά δίκτυα. Αυτό δεν αλλάζει. Αλλάζουν όμως οι απαιτήσεις και οι ανάγκες των καταναλωτών και οφείλουμε αυτό να το λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη στους στρατηγικούς μας σχεδιασμούς.
Όπως δηλαδή υπάρχει η ανάγκη για έναν εξειδικευμένο προσωπικό ασφαλιστικό σύμβουλο που κτίζει την επαγγελματική του καριέρα επενδύοντας πολύ χρόνο στο επαγγελματικό και κοινωνικό service, άλλο τόσο ίσως λιγότερο σήμερα, ίσως περισσότερο αύριο, υπάρχει ανάγκη για τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα που συνδυάζουν εξαιρετικά τις υπηρεσίες δύο οργανισμών και διατίθενται με πιο απλούς, σύγχρονους και ευέλικτους τρόπους από το κατάστημα μιας τράπεζας. Στην πραγματικότητα δεν ορίζουμε εμείς τις εξελίξεις αλλά αυτές εμάς.
Τα πάντα ρει και αλίμονο σε αυτούς που δεν προσαρμόζονται σε κάθε νέο περιβάλλον. Για τον όμιλο ERGO, τη μητρική μας εταιρία, το bancassurance δεν είναι κάτι καινούργιο. Τουναντίον, η ERGO στον τομέα του bancassurance δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια σε 22 ευρωπαϊκές χώρες, έχοντας συνεργασία με πάρα πολύ σημαντικούς τραπεζικούς οργανισμούς. Διαθέτει λοιπόν μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία. Την ίδια όμως στιγμή διατηρεί όλα τα παραδοσιακά της δίκτυα πωλήσεων agencies, ασφαλιστικά γραφεία, υποκαταστήματα ενεργά και σε πλήρη δράση.

Γενικότερα ποια είναι η πορεία της Victoria στη διάρκεια της τρέχουσας χρήσης;
Οσον αφορά την πορεία της εταιρίας μας στην τρέχουσα χρήση, τα νούμερα και οι δείκτες μιλάνε από μόνα τους. Στο κλείσιμο του πρώτου 8ήνου 2010 η συνολική αύξηση παραγωγής αγγίζει το 46%, και η αύξηση των εκτός αυτοκινήτων κλάδων ξεπερνά το 85%. Από ότι φαίνεται φέτος θα κλείσουμε την παραγωγή μας με μια αύξηση γύρω στο 50% φθάνοντας τα 150 εκ. € έναντι 97 εκ. € το 2009 με μια παράλληλη επίσης σημαντική αύξηση στην κερδοφορία μας με κέρδη προ φόρων που θα αγγίξουν τα 10 εκ. € έναντι 6.5 εκ. € το 2009.
Όλα αυτά βέβαια επιτεύχθηκαν από ανθρώπους, το σημαντικότερο κεφάλαιο σε έναν οικονομικό οργανισμό. Το ήδη υπάρχον δίκτυο μας ενισχύθηκε σημαντικά με ένα μεγάλο αριθμό νέων στη VICTORIA επαγγελματιών και αυτό οδήγησε με τη σειρά του στην ανάγκη στελέχωσης μας με επιπλέον διοικητικό προσωπικό σε λειτουργικές και επιτελικές θέσεις. Περισσότεροι από σαράντα άνθρωποι εντάχθηκαν στη μεγάλη οικογένεια της VICTORIA.
Μαζί με τους αριθμούς λοιπόν, αναπτύσσεται και το ανθρώπινο κεφάλαιο στην VICTORIA και αυτό είναι το πολύ σημαντικό και το ιδιαίτερο σε μια εποχή κρίσης και ύφεσης όπου επικρατεί ο προβληματισμός, η γκρίνια και η μιζέρια. Σε αυτή την υπερ-δυναμική τροχιά ανάπτυξης βρισκόμαστε από τις αρχές του 2009.
Αυτή η πορεία βέβαια καθορίστηκε σε ένα βαθμό και από τις εξελίξεις της αγοράς όμως θα έλεγα ότι καθορίστηκε πολύ περισσότερο από την ποιοτική στροφή που επιχειρούν οι επαγγελματίες του χώρου μας και οι καταναλωτές, οι οποίοι επιζητούν μεγαλύτερη σιγουριά και αξιοπιστία. Αναμφίβολα θετική υπήρξε και η παραγωγική ενίσχυση από το κανάλι του bancassurance.

Η χώρα μας βρίσκεται στο μέσον της οικονομικής κρίσης. Ποιες είναι οι επιπτώσεις μέχρι τώρα στην ασφαλιστική αγορά και κυρίως στις γενικές ασφαλίσεις. Πόσο η κρίση επηρεάζει την ασφαλιστική συμπεριφορά επιχειρήσεων και ιδιωτών;
Ελπίζω όπως εσείς είπατε να βρισκόμαστε στο μέσον της οικονομικής κρίσης και όχι στην αρχή. Αν βρισκόμαστε στο μέσον θα αρχίσουμε σχετικά σύντομα να βλέπουμε και το τέλος της. Αν όμως είμαστε στην αρχή τότε θα πρέπει να περιμένουμε ακόμη μεγαλύτερη πίεση στην καταναλωτική δύναμη του Έλληνα πολίτη που ήδη έχει δει τα εισοδήματα του να συρρικνώνονται.
Η ύφεση της ασφαλιστικής παραγωγής που ήδη φάνηκε στα προγράμματα ζωής και υγείας και βεβαίως στις ασφαλίσεις πυρός ειδικότερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν είναι ακόμη ανησυχητική, είναι βεβαίως αξιοπρόσεκτη. Αναμένουμε επίσης μια αύξηση του αριθμού των ανασφάλιστων οχημάτων ειδικότερα στην περιφέρεια, λόγω βεβαίως των οικονομικών δυσχερειών. Είναι φυσιολογικό εν μέσω οικονομικής κρίσης να μειωθεί όπως σας είπα και προηγουμένως η συνολική ζήτηση προϊόντων και υπηρεσιών.
Επιχειρήσεις και ιδιώτες πιέζονται και σίγουρα ο χειμώνας που έχουμε μπροστά μας θα είναι το πρώτο τεστ αντοχής για όλους μας. Είναι σίγουρο ότι αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστη και τη δική μας αγορά. Σε μια κοινωνία-οικονομία όπου θα είχε βάθος και έκταση η ασφαλιστική συνείδηση η αβεβαιότητα που επικρατεί σήμερα πιθανόν να μην επηρέαζε το ασφαλιστικό προϊόν όσο το επηρεάζει σήμερα. Και αυτό θα γινότανε γιατί ο ασφαλιστικά ώριμος καταναλωτής θα είχε συνείδηση του πόσο σημαντικότερη γίνεται η εξασφάλιση της ζωής-υγείας και της περιουσίας του τώρα που τα οικονομικά δεδομένα δεν είναι καλά. Η αβεβαιότητα και η οικονομική κρίση κάνει πιο επιτακτική την ανάγκη για ασφάλιση.

Αυτό νομίζω πως πρέπει να είναι και το μήνυμα των επαγγελματιών του χώρου προς τους πελάτες τους που προβληματίζονται για το αν θα διατηρήσουν ή θα συνάψουν μια νέα ασφάλιση.
Τι θα λέγατε σε ένα ιδιοκτήτη μικρομεσαίας επιχείρησης σε σχέση με την ασφάλιση του;
Θα του έλεγα ότι αν θέλει να πολλαπλασιάσει τις πιθανότητες της επιβίωσης του σε αυτή τη δύσκολη περίοδο θα πρέπει να εκμηδενίσει όλους εκείνους τους αστάθμητους παράγοντες που μπορούν να τον φέρουν σε ακόμη πιο δυσχερή οικονομική θέση. Αυτό μπορεί να το επιτύχει μόνο αποκτώντας ένα ασφαλιστικό προϊόν. Μόνο η ασφάλισή του θα τον βοηθήσει αν μέσα τις γενικότερες αντιξοότητες προστεθεί ακόμη μία. Η κακιά στιγμή ή αν θέλετε η ατυχία. Δεν ζούμε σε ένα αποστειρωμένο από κινδύνους περιβάλλον.
Αντιθέτως, ζούμε μέσα στους κινδύνους. Θα πρέπει λοιπόν ή να τους διαχειριστούμε παίρνοντας τον έλεγχο της ζωής μας στα χέρια μας ή να αφεθούμε στην καλή ή κακή μας τύχη, μη ορίζοντας ουσιαστικά το πεπρωμένο μας. Οικονομική κρίση σημαίνει έλλειψη οικονομικού αποθέματος, συγκράτηση της τραπεζικής πίστης, αδυναμία παροχής βοήθειας από τρίτους. Με πιο απλά λόγια, αν σου συμβεί μια οικονομική ατυχία και δεν έχεις λεφτά στην άκρη, δεν μπορείς να δανειστείς από μία τράπεζα αλλά ούτε και να στηριχτείς στη βοήθεια τρίτων, δεν θα μπορέσεις να επιβιώσεις. Το ασφαλιστικό προϊόν δεν σου προσφέρει απλά τη συνέχιση της δραστηριότητας σου, αλλά την ακεραιότητα της επαγγελματικής σου αξιοπρέπειας.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μία τάση συγκράτησης των εξόδων των ασφαλιστικών εταιρειών. Παράλληλα "σφίγγουν" και τα περιθώρια σε προμήθειες αλλά και χρόνους αποπληρωμής των ασφαλίστρων. Η δική σας εταιρεία ποια πολιτική ακολουθεί στο συγκεκριμένο τομέα.
H VICTORIΑ είχε ανέκαθεν ένα λογικό και ταυτόχρονα ευέλικτο κανονισμό εισπράξεων και μια πολιτική που της εξασφάλιζε ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό ανείσπρακτων ασφαλίστρων, θα έλεγα από τα χαμηλότερα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Το ότι σφίγγουν τα περιθώρια σε προμήθειες αλλά και χρόνους αποπληρωμής δεν μου προκαλεί απολύτως καμία εντύπωση. Εντύπωση που έφθανε στα όρια της έκπληξης μου προκαλούσε η ασύδοτη πολιτική που ακολουθούσαν ορισμένες εταιρίες στην ελληνική αγορά.
Η οικονομική κρίση πέρα από τα προβλήματα που δημιουργεί σε όλους μας στέκεται και σαν αφορμή για να διορθωθούν οι πάρα πολλές στρεβλώσεις που υπάρχουν και στη δική μας αγορά. Υπάρχουν λοιπόν διορθώσεις παντού. Το νοικοκύρεμα δεν είναι ανάγκη αλλά προϋπόθεση πλέον για επιβίωση. Όσοι δεν καταφέρουν να νοικοκυρευτούν-και αναφέρομαι σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο στα εισπρακτικά- απλά δεν θα επιβιώσουν.

Ποια τα σχέδια της Victoria σαν θυγατρικής ενός μεγάλου ευρωπαϊκού ομίλου όπως η Ergo στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;
Η VICTORIA θυγατρική ενός ομίλου όπως η ΕRGO με 19 δις € συνολικά ασφάλιστρα, παρουσία σε περισσότερες από 30 χώρες και 40.000.000 πελάτες έχει ενστερνιστεί το όραμα της μητρικής της εταιρίας που δεν είναι άλλο από το να παρέχει υψηλού επιπέδου σύγχρονες και καινοτόμες υπηρεσίες σε ιδιώτες και επιχειρήσεις επιδιώκοντας πάντοτε να γίνει το Νο. 1 στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Συνηθίζουμε να λέμε ότι στόχος μας είναι να καθιερωθούμε μόνιμα σε μια θέση ανάμεσα στους καλύτερους και να μεταδώσουμε σε όλους τους πολίτες το ασφαλιστικό μας όραμα. Την επιδίωξη ενός καλλίτερου αύριο μέσα από την εξασφάλιση του σήμερα. Η VICTORIA έχει μια επιτυχημένη ιστορία 20 ετών στην Ελλάδα και τα σχέδια της δεν μπορεί παρά να είναι ανάλογα προς το μέγεθος και την ισχύ ενός ομίλου όπως ο όμιλος ERGO.

Πηγή: Nextdeal



>Σύνδεση

Όνομα χρήστη

Κωδικός πρόσβασης

Θέλω να γίνω μέλος Ξέχασα τον κωδικό μου

>Νέα & Ανακοινώσεις

21/09/2011

Λουκέτο μεγάλης Ασφαλιστικής Εταιρείας

Περισσότερα....

08/09/2011

Διακήρυξη Ανοιχτού Διαγωνισμού για την Παροχή Υπηρεσιών (Ασφάλιση Τροχαίου Υλικού Δήμου Σερρών)

Περισσότερα....

11/08/2011

Τριπλό σύστημα εντοπισμού ανασφάλιστων αυτοκινήτων προτείνει η ΕΑΕΕ.

Περισσότερα....

25/07/2011

Ψάχνουν 100 εκατ. τρεις ασφαλιστικές.

Περισσότερα....

20/07/2011

Σε επτά ημέρες η απόδοση ασφαλίστρων από τους διαμεσολαβούντες.

Περισσότερα....